Nå ud til din målgruppe smart og effektivt

z11

Virksomheder som sælger et produkt eller en service er afhængig af, at kunderne køber deres produkt. Disse købere skal oftest findes blandt virksomhedens målgruppe. For at nå ud til disse potentielle købere bør virksomheden have en klar strategi for sin markedsføring på de sociale medier. Som kommunikationsmedarbejder eller virksomhedsejer kommer man ikke udenom, at de sociale medier nu til dags har en vigtig rolle. Derfor får du herunder tre gode råd til at nå din målgruppe effektivt og smart.

Planlæg indholdet til de sociale medier

For at dine opslag på Instagram eller Facebook skal have den rigtige effekt, bør indholdet være nøje udvalgt. Indholdet skal være fængende og levende, så læseren får lyst til at lære jeres virksomhed bedre at kende. Lav en liste med ideer og forslag til indhold på de sociale medier. Spørg evt. dine kollegaer i andre afdelinger for at få lidt variation i opslagene. Ideer til opslag kunne f.eks. være:

  • En konkurrence hvor kunderne deltager ved at tilmelde sig jeres nyhedsbrev.

  • Et opslag hvor I fortæller om jeres virksomheden

  • Bed én af dine kollegaer om at overtage profilen for en dag. Det giver jeres følgere et unikt indblik i dagligdagen i virksomheden.

I forbindelse med afholdelsen af konkurrencen er det vigtigt, at IT-sikkerheden er i orden. Har jeres virksomhed brug for eksperthjælp til at løse jeres IT-udfordringer? Kontakt Fiks IT som tilpasser IT-løsningerne til jeres virksomhed.

Lav en tidsplan for opslagene

Når indholdet til opslagene er på plads, er det en god ide at lave en plan for, hvornår opslagene skal postes. Samtidig kan du overveje på hvilket medie, de forskellige opslag skal lægges op. Skriv det ind i planen, så du altid ved, hvornår du skal poste til hhv. Facebook, Instagram eller LinkedIn. Det gør det nemmere og mere overskueligt for dig.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *