mødebooking

Derfor skal du gøre brug af mødebooking

z11

Derfor skal du gøre brug af mødebooking

Har du ikke kapacitet i din salgsafdeling til at få ansat flere dygtige sælgere, kan du eksempelvis gøre brug af mødebooking. Virksomhederne der har specialiseret sig i at tilbyde sådan en ekstern salgsafdeling har typisk uddannet deres medarbejdere. Disse medarbejdere er i visse tilfælde også modne og har en årelang erfaring bag sig. Erfaringen i sig selv er ikke meget værd, men kombineret med kvalitet gør det sammensætningen meget produktiv.

Mødebookeren skal kende din virksomhed

Det er vigtigt at for alle, der overvejer at gøre brug af mødebooking, at disse konsulenter ringer ud på vegne af dig og din virksomhed. Derfor er det vigtigt, at de er sat godt ind i stoffet og kender din forretning. Eksempelvis Partnerdialog har specialiseret sig i at lære dine kerneværdier at kende inden, at samarbejdet for alvor begynder.
Måden, det foregår på, er som sagt et samarbejde, hvor motoren jævnligt bliver smurt. Med et gnidningsfrit arbejde følger også gode resultater.
Tillid er et af nøgleordene, når du anvender et eksternt bureau.

Hvad koster mødebooking?

Hvordan disse bureauer bliver aflønnet er en anden sag. Der er flere måder, vi normalt ser. En er eksempelvis ”no cure, no pay”. Det betyder i ordenes reneste forstand, at bureauet ikke bliver betalt, hvis de ikke leverer møder til dig. De har typisk en højere pris pr. lead end andre bureauer har. En anden betalingsform er helt almindelige timepriser. Når bureauet arbejder for dig, så tikker taxameteret. Det er uanset hvor gode resultater, de skaffer til dig.
Dette kan blive en dyr affære, hvis ikke bureauet leverer optimalt. Omvendt kan det også vise sig at være en særdeles attraktiv aftale, hvis mødebooking virksomheden skaffer et hav af varme leads.

Gør dig klart hvad ønsket er – hvor mange møder skal der lukkes. Er det noget, I selv kan klare i virksomheden, eller kan det bedre betale sig at få en anden virksomhed til det. Nogle gange er kræfterne bedre brugt på de elementer, man har tid til i virksomheden.

 

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *