Flere vælger økologisk børnetøj

z11

Det er ikke kun de økologiske madvarer, der hitter blandt de danske forbrugere. Især salget af økologisk børnetøj er steget gevaldigt. I den danske supermarkedskæde, føtex, er salget steget med over 50 procent på kun ét år.

Lige for tiden er tendensen, at forældre i højere grad end før ønsker at klæde deres børn i bæredygtigt tøj. Butikskæden har derfor tredoblet deres sortiment inden for det seneste år for at kunne følge med efterspørgslen — og det er derfor nu muligt at købe alt fra kjoler og bodystockings til børnetøj og uld undertøj i butikken.

Og ifølge Birgitte Søe, der er indkøbschef for tekstiler i føtex, er efterspørgslen støt stigende. På dette grundlag sætter butikken også alle kræfter ind for, at udvide deres økologiske sortiment endnu mere.

Der skal flere økologiske produkter

føtex er på nuværende tidspunkt i gang med at lave flere aftaler med globale bomuldsleverandører, der i fællesskab med kædens designteam kan udvide sortimentet af det økologiske børnetøj.

Det økologiske bomuld, der anvendes til tøjproduktion, er dyrket uden brug af kunstgødning eller pesticider, hvorfor det er til gavn både for miljøet, men i særdeleshed også for de bomuldsarbejdere, der arbejder på markerne.

Allerede meget økologi

Over 70 procent af det bomuld, der findes på hylderne med børnetøj i føtex, er på nuværende tidspunkt økologisk. Målet er, at alt børnetøj i fremtiden skal være økologisk.

Mange af de kunder, der handler i føtex, er børnefamilier, og derfor er det vigtigt, at de kan købe økologiske kvalitetsvarer. Uanset om de er på udkig efter mad eller tekstiler, så skal børnefamilierne kunne købe økologisk samme sted.

Sådan er filosofien, og forhåbentlig kommer dette til at fortsætte i fremtiden. Der bruges nemlig mange kræfter på at implementere bæredygtighed ind i udvidelsen af det nuværende sortiment. Det fortæller føtex’ direktør, Thor Jørgensen til Organictoday.dk.

 

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *